Terug naar het overzicht

Urenregistratie en Materiaalverbruik

Systemen voor jobregistratie, zowel uurregistratie als materiaalregistratie én in atelier of op werven

Image 1

In functie van een correcte nacalculatie (projectresultaat) is het belangrijk om uurregistratie en het registreren van materiaalverbruik per project goed te organiseren. Het manueel ingeven van diverse werkkaarten of prestatiebladen is een hels werk. Admin2Win heeft heel wat mogelijkheden aan boord om gepresteerde uren en verbruikte materialen per project, job of opdracht door de medewerkers zelf correct te laten registreren. Deze tijdregistratie kan zowel in atelieromgeving als op werven.

Jobapp (Atelier)

Job en tijdsregistratie

Via onze jobregistratie app op een jobterminal met touchscreen en barcodelezer kunnen operatoren op een op meerdere vaste plaatsen op de werkvloer zelf hun urenregistratie doen, d.w.z. gepresteerde uren en/of eventueel het verbruik van materiaal uit het magazijn per project of productieopdracht op de werkvloer ingeven of scannen. Dit kan in realtime (via start/stop) of via directe ingave gebeuren.

De registratie van door personeel gepresteerde uren op een opdracht gebeurt door middel van één of meerdere jobterminals met touchscreen en barcodelezer op de werkvloer. Ook het klaar melden van een job kan via dit systeem gebeuren.

Group 8 Created with Sketch.

Het systeem beschikt over een centraal controlescherm voor de dagelijkse controle van de op de werkvloer geregistreerde gegevens. Indien nodig kunnen deze nog verbeterd worden vooraleer ze definitief toegewezen worden.


Regmat (atelier)

SYL 0570 bewerkt

Soms is het ook nodig om op een aantal vaste plaatsen op de werkvloer een verbruik van materiaal te kunnen registreren. Hiervoor kan gebruik gemaakt van onze regmat app. Dit is een toepassing op PC uitgerust met USB barcodescanner (mobiel of vast) die toelaat om verbruik van materiaal direct te registreren op projecten.


Opticon Connect (atelier / werf)

SYL 0591 bewerkt

Prestaties die via barcode geregistreerd worden met individuele barcodescanners van Opticon kunnen ook direct in Admin2Win ingelezen worden.

Bij het connecteren van de barcodescanners worden deze zonder manipulatie van de gebruiker direct uitgelezen. Niet-logische registraties kunnen in het controlescherm manueel verbeterd worden vooraleer ze doorgestuurd worden naar de verschillende projecten.


Jobapp for Mobile Phone (atelier en werf)

Mobiele app

Het mobiel registreren van uren kan via de Admin2Win Mobile app for Phone (Android en Ios). Dit systeem kan op 2 manieren ingesteld worden. Er is de versie ‘monteur’ waarbij elke buitenmedewerker individueel via zijn smartphone zijn eigen prestatie (uren) realtime opeen project boekt. Daarnaast is er ook de versie ‘ploegchef’. Met deze versie kan de verantwoordelijke voor een team de prestatie (uren) van de mensen waarvoor hij op dat moment verantwoordelijk is realtime registreren.

Group 8 Created with Sketch.

Ook de via de smartphone geregistreerde prestaties komen in een controlescherm terecht vooraleer ze doorgeboekt worden naar de projecten.


Mobiele scanner (magazijn)

Handscanner bewerkt

Van op de werkvloer of in het magazijn kunnen de werknemers in het atelier zelf ook op een eenvoudige manier ook het materiaalverbruik per verschillende opdracht of project registreren. Dit kan via de jobterminals met touchscreen (zie hierboven) of via een uiterst geschikte draagbare mobiele scanner, de Zebra Workabout Pro 4 Mobile Computer.

Naast de toepassing kan de Workabout Pro 4 Mobile Computer ook gebruikt worden voor het tellen van de voorraad of tussentijdse stockopname. De correcties worden real-time in het systeem aangepast.

Group 8 Created with Sketch.

De Zebra Workabout Pro 4 is onontbeerlijk in een modern stock-of voorraadbeheer. Deze robuuste mobiele barcodescanner kan in het voorraadprogramma gebruikt worden voor een tussentijdse stockopname, de stocktelling op het einde van het jaar (inventaris) en het voorbereiden van een bestelvoorstel vanuit het magazijn voor het aanvullen van de voorraad.


Infokiosk (atelier)

Een infokiosk in het atelier fungeert als communicatiemiddel tussen bureel en atelier of werf. Het displayen van de planning in het atelier of het tonen van de reeds eerder geregistreerde informatie op een project is een voorbeeld.

Op een infokiosk kan het ook mogelijk gemaakt worden om opdrachten vanuit de werkplaatsklaar te melden of kan er een effectieve uitwisseling van gegevens gebeuren tussen atelier/werf en bureel. Zo kan bijvoorbeeld of een tekening of plan of foto met meer gedetailleerde technische informatie in het atelier ter beschikking gesteld worden. Vanuit het atelier kunnen er ook documenten aan het project toegevoegd worden. Zo kunnen bijvb. een Exceldocument met meetresultaten of een int het atelier genomen foto naar de backoffice teruggestuurd worden.

Onze modules

Automatiseer op maat van uw bedrijf

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste surfervaring op onze website krijgt. Meer info