Helpdesk: +32 (0)56 36 30 20 | Teamviewer | Anydesk

Terug naar het overzicht

Uurregistratie en Materiaalverbruik

Systemen voor jobregistratie: uurregistratie & materiaalregistratie

Jobentijdsregistratie

In functie van een correcte nacalculatie is het belangrijk om de registratie van werkuren en het materiaalverbruik goed te organiseren. Het manueel verwerken van diverse werkkaarten of prestatiebladen is een hels werk.

Het Admin2Win ERP biedt heel wat mogelijkheden om gepresteerde uren en verbruikte materialen per project, job of opdracht door de medewerkers zelf correct te laten registreren:

  • Jobapp (registratie uren en verbruik materiaal in de werkplaats)
  • Regmat (registratie materiaalverbruik in de werkplaats
  • Opticon Connect (registratie uren in de werkplaats en op de werf)
  • Jobapp voor smartphone (registratie uren in de werkplaats en op de werf)
  • Mobiele scanner (magazijnscanner voorraadbeheer)
  • Infokiosk (voor de werkplaats)

Jobapp (registratie uren en materiaalverbruik in de werkplaats)

Job en tijdsregistratie

Hiervoor hanteren we onze jobregistratie applicatie op een jobterminal met touchscreen en barcodelezer. Operatoren kunnen op één of meerdere vaste plaatsen op de werkvloer hun werkuren registreren. Naast hun gepresteerde uren, is het ook mogelijk om het eventuele verbruik van materiaal per project in te geven of te scannen. Dit kan in realtime (via start/stop) of via directe ingave gebeuren. Ook het afronden van een job kan via deze software gebeuren.

Group 8 Created with Sketch.

De software beschikt over een centraal controlescherm voor de dagelijkse controle van de in de werkplaats of op de werf geregistreerde gegevens. Indien nodig kan u deze nog aanpassen vooraleer ze definitief weggeschreven worden.


Regmat (registratie materiaalverbruik in de werkplaats)

SYL 0570 bewerkt

Soms is het nodig om op een aantal vaste plaatsen op de werkvloer het verbruik van materiaal te kunnen registreren. Hiervoor kan gebruik gemaakt worden van onze regmat app. Deze app wordt gebruikt op een PC in combinatie met een vaste of mobiele USB barcodescanner.


Opticon Connect (registratie uren op de werf en in de werkplaats)

SYL 0591 bewerkt

Prestaties die geregistreerd worden met de individuele Opticon barcodescanners kunnen eveneens in Admin2Win ingelezen worden. Bij het connecteren van de barcodescanners worden deze automatisch uitgelezen. Niet-logische registraties kunnen in het controlescherm manueel aangepast worden vooraleer ze definitief toegewezen worden aan een project.


Jobapp voor smartphone (registratie uren in de werkplaats en op de werf)

Mobiele app

Het mobiel registreren van uren kan ook via de A2W Mobile app (Android en iOS). Deze applicatie voor smartphone kan op 2 manieren ingesteld worden. In de 'monteur' versie kan elke buitenmedewerker in realtime zijn gepresteerde uren registreren via zijn smartphone. In de 'ploegchef' versie kan een teamverantwoordelijke de prestaties van de mensen waarvoor hij op dat moment verantwoordelijk is in realtime registreren.

Group 8 Created with Sketch.

Ook de via smartphone geregistreerde prestaties komen ook mee in het controlescherm terecht vooraleer ze definitief doorgeboekt worden naar de projecten.

Group 8 Created with Sketch.

Met de smartphone app is het ook mogelijk om vanuit de backoffice digitaal planning door te geven en digitale documenten ter beschikking te stellen aan de mobiele medewekers.
Omgekeerd kan de mobiele medewerker via zijn app digitale documenten en foto's direct uploaden en opslaan bij het juiste project.


Mobiele scanner (magazijnscanner voorraadbeheer)

Handscanner bewerkt

In het magazijn kan op een eenvoudige manier het materiaalverbruik op de projecten geregistreerd worden via een draagbare mobiele magazijnscanner van Zebra. Het toestel staat direct in verbinding met het systeem via Wifi. Alle registraties gebeuren realtime. Het toestel kan bovendien ook gebruikt worden voor het tellen van voorraad of tussentijdse stockopname.


Infokiosk (shop floor control voor de werkplaats)

Een infokiosk op één of meerdere plaatsen in de werkplaats fungeert als communicatiemiddel tussen bureel en werkplaats. Denk bijvoorbeeld aan het visualiseren van de planning in het atelier, het raadplegen van technische of administratieve informatie over een project, het digitaal afmelden van een afgeronde opdracht, het beschikbaar stellen van een technisch plan of foto, ...

Group 8 Created with Sketch.

Een infokiosk kan indien gewenst zonder probleem op maat aangepast worden aan de individuele wensen van de klant.

Gerelateerde blogberichten

Admin2Win: infokiosk in de werkplaats, maatwerk mogelijk

Admin2Win: Nieuwe toepassing voor registratie van verbruik materiaal op project

Admin2Win: De agenda als tool om prestaties aan projecten toe te wijzen

Admin2Win: Beheer materieel

Interesse in Admin2Win? Boek een kennismakingsgesprek

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste surfervaring op onze website krijgt. Meer info