Een korte vraag of snel support nodig? Bel ons op het nummer +32 (0)56 36 30 20 en we helpen je graag verder!

Terug naar het overzicht

Voorraadbeheer / Stockbeheer

Behoud het overzicht over je voorraad met onze software.

Voorraadbeheer

Een efficiënt geautomatiseerd voorraadbeheersysteem is een belangrijke pijler waarop een onderneming steunt. Het bijhouden van de aanwezige stock moet zorgen voor de continuïteit in productie en projecten. Daarnaast moet er op gelet worden dat de aanwezige voorraad in het magazijn zo weinig mogelijk van het budget van een onderneming opslorpt.

Voor een doeltreffend stockbeheer zijn correcte artikellijsten, efficiënte aankoopsoftware en de correcte registratie van materiaalverbruik noodzakelijk voorwaarden.

Group 8 Created with Sketch.

De artikellijst, de basis van je voorraadbeheer

De artikellijst is de bibliotheek die je opbouwt voor grondstoffen en materiaal. Per artikel bepaal je in het systeem of er voorraad van het artikel moet bijgehouden worden of niet. Via het aankoopbeheer, met name bij de receptie of ontvangst goederen, worden de stockbewegingen voor inkomende goederen verwerkt. Via het verbruik van materiaal of via bepaalde documenten van het commercieel beheer (leverbon, interventiebon...) worden de stockbewegingen voor de uitgaande goederen ingevoerd.


Automatiseer bestelvoorstellen & stockflow

In functie van de organisatie van het bedrijf heeft het stockbeheer een aantal mogelijke opties. Zo berekent het systeem een bestelvoorstel. Daarbij kan rekening gehouden worden met

  • de effectieve voorraad;
  • de nog lopende backorders bij de leveranciers;
  • de behoefte op projecten of productieopdrachten;
  • de gereserveerde voorraad voor bepaalde projecten of productieopdrachten;
  • en vanzelfsprekend een ingestelde minimum- en maximumvoorraad.

Dit zorgt ervoor dat bestellingen naar de leveranciers geautomatiseerd kunnen verlopen. In de stockflow zie je haarfijn elke stockbeweging per artikel.

Group 8 Created with Sketch.

Voor artikelen die je zelf produceert, kan de stock software vanuit het bestelvoorstel rechtstreeks productieopdrachten genereren.


Magazijnbeheer via barcodes

Image

Het optimaliseren van het magazijnbeheer in Admin2Win kan nog verder doorgedreven worden d.m.v. het gebruik van barcodes. Via een draadloze magazijnscanner (de Zebra Workabout Pro 4) kan je via de software volgende taken stroomlijnen:

  • uitgifte van goederen op projecten of productieopdrachten
  • tussentijdse stockopnames
  • stocktelling op het einde van het jaar
  • voorbereiding van bestellingen om de voorraad aan te vullen
Group 8 Created with Sketch.

Bij ontvangst van geleverde goederen of grondstoffen neemt de stock toe. Bij verbruik van materialen op een project gaat de stock verminderen.


Voorraadlijsten vlot opvragen en aanpassen

Met een eenvoudige muisklik exporteer je in Admin2Win de actuele voorraad naar Excel. Daarnaast kan er ook een stocklijst op datum opgevraagd worden. Manuele stockaanpassingen kunnen vlot ingegeven of ingelezen worden.


Materiaalbehoefte per project reserveren

Vanuit de materiaalbehoefte per project kan voor de voorraadgoederen een reservatie gemaakt worden. Bij het aanvullen van de voorraden in het bestelvoorstel wordt met deze reservering rekening gehouden. Voor de producten die niet op voorraad gehouden worden kan vanuit de materiaalbehoefte per project een bestelbon of prijsvraag gelanceerd worden.

Interesse in Admin2Win? Boek een kennismakingsgesprek

ETS Nieuws

Blijf op de hoogte van de meest recente ETS Informatics-nieuwtjes. In deze korte nieuwberichten zetten we ook graag de meest interessante Admin2Win- en Wings-features in de kijker.

Alle blogberichten Path Created with Sketch.

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste surfervaring op onze website krijgt. Meer info