Een korte vraag of snel support nodig? Bel ons op het nummer +32 (0)56 36 30 20 en we helpen je graag verder!

Terug naar het overzicht

Aankoop

Software voor aankoop en beheer van bestellingen bij leveranciers

Aankoop

Het aankoopbeheer in Admin2Win bestaat uit vijf verschillende modules die er specifiek op gericht zijn om het aankoopproces van uw bedrijf te ondersteunen. Zo kan je:

  • een prijsvraag doen bij één of meerdere leveranciers;
  • een bestelling uitvoeren;
  • geleverde goederen of diensten als ontvangen afpunten;
  • de factuur controleren;
  • en een materiaallijst (BOM) beheren.
Group 8 Created with Sketch.

De intelligente koppeling van de aankoopsoftware met andere modules zoals projectbeheer en nacalculatie, registratie van verbruikte materialen en voorraadbeheer biedt extra mogelijkheden.


Prijsvraag

In het aankoopbeheer kan je via de 'prijsvraag module' de prijzen van bepaalde materialen bij verschillende leveranciers opvragen en de verschillende prijsoffertes met elkaar vergelijken. Vanuit deze prijsvergelijking maak je via eenvoudige selectie een bestelling aan van de gekozen producten.


Bestelbon

In de 'bestelling leveranciers' module maak je snel een bestelling aan voor goederen, diensten of onderaanneming bij een leverancier. Deze bestellingen kunnen gebeuren in functie van een project/opdracht of gewoon ter aanvulling van de voorraad. Via de backorder lijst per leverancier, heb je steeds een overzicht van de goederen en diensten die nog moeten geleverd worden.

Group 8 Created with Sketch.

Admin2Win heeft de unieke mogelijkheid om te werken met verschillende eenheden voor aankoop en verkoop of verbruik. Dankzij een ingebrachte berekeningsfactor is het systeem in staat om het ingebrachte verbruik om te rekenen naar de aankoopeenheid.


Ontvangstdocument

De inkomende goederen worden ontvangen via de opmaak van een ontvangstdocument. Daarin worden de geleverde artikelen per leverancier afgepunt van de oorspronkelijke bestellingen. Via het ontvangstdocument kunnen de inkomende goederen aan projecten toegewezen worden of kan er een voorraadbeweging gegenereerd worden.


Controle inkomende facturen

In de module factuurcontrole vergelijk je de inkomende facturen met de effectief geleverde goederen. Je weet meteen of de gefactureerde goederen wel degelijk geleverd zijn en of de overeengekomen prijzen kloppen. De factuurcontrole maakt het mogelijk om, indien nodig, de prijzen van de goederen in het artikelbestand aan te passen en/of de nacalculatie per project up-to-date te brengen.


Materiaallijst / Pickinglijst / BOM

De materiaallijst of aankoopplanning geeft de constante materiaalbehoefte van de verschillende projecten of productieopdrachten aan. Vanuit deze lijst kan je:

  • rechtstreeks prijs opvragen bij leveranciers;
  • bestellingen plaatsen bij leveranciers;
  • goederen in voorraad reserveren voor een bepaald project of productieopdracht gereserveerd

Op deze manier wordt in het stockbeheer met de materiaalbehoefte van de lopende projecten rekening gehouden.

Interesse in Admin2Win? Boek een kennismakingsgesprek

ETS Nieuws

Blijf op de hoogte van de meest recente ETS Informatics-nieuwtjes. In deze korte nieuwberichten zetten we ook graag de meest interessante Admin2Win- en Wings-features in de kijker.

Admin2Win: Toevoegen van elektronische bijlage aan documenten nu nog eenvoudiger

Admin2Win: Intelligente afdrukken / layouts

Admin2Win: Bij voorkeur bestellen bij de hoofdleverancier

Alle blogberichten Path Created with Sketch.

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste surfervaring op onze website krijgt. Meer info