Helpdesk: +32 (0)56 36 30 20 | Teamviewer | Anydesk

Terug naar het overzicht

Aankoop

Software voor aankoop en beheer van bestellingen bij leveranciers

Aankoop

Het aankoopbeheer in Admin2Win bestaat uit vijf verschillende modules die er specifiek op gericht zijn om het aankoopproces van uw bedrijf te ondersteunen:

  • Prijsvraag;
  • Bestelbon
  • Ontvangstdocument
  • Aankoopfactuurcontrole
  • Planning aankoop materiaal (materiaallijst)
Group 8 Created with Sketch.

Dankzij een intelligente koppeling met de module projectbeheer kan je alle aankoopdocumenten (prijsvraag, bestelbon, ontvangst en factuurcontrole) op een eenvoudige manier aan een project laten koppelen.

In het documentbeheer per project heb je een duidelijk overzicht over de gekoppelde documenten. Met een directe link navigeer je snel naar het document dat je wenst in te kijken, aan te passen of door te sturen.


Prijsvraag

Prijsaanvraag detail

In het aankoopbeheer kan je via de 'prijsvraag module' de prijzen van bepaalde materialen bij verschillende leveranciers opvragen en de verschillende prijsoffertes met elkaar vergelijken. Vanuit deze prijsvergelijking maak je via eenvoudige selectie een bestelling aan van de gekozen producten.


Bestelbon

Bestelbons detail

In de 'bestelling leveranciers' module maak je snel een bestelling aan voor goederen en diensten bij een leverancier. Deze bestellingen kunnen gebeuren in functie van een project/opdracht of gewoon ter aanvulling van de voorraad.

Group 8 Created with Sketch.

Admin2Win heeft de unieke mogelijkheid om te werken met verschillende eenheden voor aankoop en verkoop of verbruik. Dankzij een ingebrachte omrekeningssfactor kan in het systeem altijd ingegeven worden in de eenheid naar keuze en wordt deze altijd consequent omgerekend naar de andere eenheid.


Ontvangstdocument

Ontvangsdocumenten detail

De inkomende goederen worden ontvangen via de opmaak van een ontvangstdocument. Daarin worden de geleverde artikelen per leverancier afgepunt van de oorspronkelijke bestellingen. Via het ontvangstdocument kunnen de inkomende goederen aan projecten toegewezen worden of wordt er een voorraadbeweging gegenereerd.

Group 8 Created with Sketch.

Via de backorder lijst heb je steeds een overzicht per leverancier van de goederen en diensten die nog geleverd moeten worden.


Controle inkomende facturen

Factuurcontrole detail

In de module factuurcontrole vergelijk je de inkomende facturen met de effectief geleverde goederen. Je weet meteen of de gefactureerde goederen wel degelijk geleverd zijn en of de overeengekomen prijzen kloppen. De factuurcontrole maakt het mogelijk om, indien nodig, de prijzen van de goederen in het artikelbestand aan te passen en/of de nacalculatie per project up-to-date te brengen.

Group 8 Created with Sketch.

De aankoopfactuur wordt als Pdf bij de factuurcontrole mee opgeslagen.


Planning aankoop materiaal (materiaallijst)

Aankoop materiaallijst

De materiaallijst of aankoopplanning toont de materiaalbehoefte van de verschillende projecten of productieopdrachten. Vanuit deze lijst kan je voor deze benodigde materialen op een eenvoudige manier prijzen opvragen bij leveranciers, bestellingen plaatsen of goederen in voorraad reserveren.

Gerelateerde blogberichten

Registratie van magazijn-locatie bij ontvangst inkomende goederen en bij picking/reservatie

Koppeling met externe leveranciers en hun webshops: hoe zien we de toekomst?

Tool voor het digitaliseren van aankoopfacturen: een plus een is gelijk aan drie

Admin2Win is klaar voor BTW-nummers beginnend met 1

Controle inkomende facturen leveranciers: nu volledig digitaal

Interesse in Admin2Win? Boek een kennismakingsgesprek

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste surfervaring op onze website krijgt. Meer info