Aankoop
Software voor aankoop en beheer van bestellingen bij leveranciers
Het aankoopbeheer in Admin2Win bestaat uit vijf verschillende modules die er specifiek op gericht zijn om het aankoopproces van uw bedrijf te ondersteunen:
- Prijsvraag;
- Bestelbon
- Ontvangstdocument
- Aankoopfactuurcontrole
- Planning aankoop materiaal (materiaallijst)
Dankzij een intelligente koppeling met de module projectbeheer kan je alle aankoopdocumenten (prijsvraag, bestelbon, ontvangst en factuurcontrole) op een eenvoudige manier aan een project laten koppelen.
In het documentbeheer per project heb je een duidelijk overzicht over de gekoppelde documenten. Met een directe link navigeer je snel naar het document dat je wenst in te kijken, aan te passen of door te sturen.
Prijsvraag
In het aankoopbeheer kan je via de 'prijsvraag module' de prijzen van bepaalde materialen bij verschillende leveranciers opvragen en de verschillende prijsoffertes met elkaar vergelijken. Vanuit deze prijsvergelijking maak je via eenvoudige selectie een bestelling aan van de gekozen producten.
Bestelbon
In de 'bestelling leveranciers' module maak je snel een bestelling aan voor goederen en diensten bij een leverancier. Deze bestellingen kunnen gebeuren in functie van een project/opdracht of gewoon ter aanvulling van de voorraad.
Admin2Win heeft de unieke mogelijkheid om te werken met verschillende eenheden voor aankoop en verkoop of verbruik. Dankzij een ingebrachte omrekeningssfactor kan in het systeem altijd ingegeven worden in de eenheid naar keuze en wordt deze altijd consequent omgerekend naar de andere eenheid.
Ontvangstdocument
De inkomende goederen worden ontvangen via de opmaak van een ontvangstdocument. Daarin worden de geleverde artikelen per leverancier afgepunt van de oorspronkelijke bestellingen. Via het ontvangstdocument kunnen de inkomende goederen aan projecten toegewezen worden of wordt er een voorraadbeweging gegenereerd.
Via de backorder lijst heb je steeds een overzicht per leverancier van de goederen en diensten die nog geleverd moeten worden.
Controle inkomende facturen
In de module factuurcontrole vergelijk je de inkomende facturen met de effectief geleverde goederen. Je weet meteen of de gefactureerde goederen wel degelijk geleverd zijn en of de overeengekomen prijzen kloppen. De factuurcontrole maakt het mogelijk om, indien nodig, de prijzen van de goederen in het artikelbestand aan te passen en/of de nacalculatie per project up-to-date te brengen.
De aankoopfactuur wordt als Pdf bij de factuurcontrole mee opgeslagen.
Planning aankoop materiaal (materiaallijst)
De materiaallijst of aankoopplanning toont de materiaalbehoefte van de verschillende projecten of productieopdrachten. Vanuit deze lijst kan je voor deze benodigde materialen op een eenvoudige manier prijzen opvragen bij leveranciers, bestellingen plaatsen of goederen in voorraad reserveren.