Dienst na verkoop / Service
Software voor dienst na verkoop: herstelling met interventiebon
Het 'beheer dienst na verkoop' helpt je om aangevraagde herstellingen eenvoudig te registreren en efficiënt in te plannen. Het administratief proces op een dispatching voor Dienst na Verkoop kan als volgt opgezet worden:
- Het registreren van de call
- Het plannen van de herstelling in de agenda.
- Het opmaken van een interventiebon voor de technicus die de interventie gaat uitvoeren.
- De technicus vult de interventiebon verder aan op zijn tabletPC
- Servicecontracten voor periodische onderhouden
Beheer calls herstellingen
Je registreert elke inkomende call voor herstelling, depannage, service in het 'beheer calls dienst na verkoop' en je kan deze aanvraag koppelen aan een klant, een project, een installatie, een machine, een voertuig, ... Bij een call dienst na verkoop kan je ook de nodige digitale informatie (foto, Pdf, mail, ...) opslaan en indien een interventie vereist is kan je deze ook direct inplannen in de agenda van een technieker.
Op elk ogenblik kan je een overzicht van de nog openstaande en/of niet-ingeplande interventies oproepen. Deze lijst kan verder gesorteerd en gefilterd worden, bijvoorbeeld per regio of op dringendheid.
Dankzij de handige integratie met Google Maps kan een lijst calls Dienst na Verkoop in één muisklik overzichtelijk op de kaart uitgezet worden. Zo heb je onmiddellijk zicht op de geografische spreiding van de in te plannen interventies.
Interventiebon
In één klik zet je een oproep voor een depannage om naar een interventiebon of werkbon. Na de interventie kan je diverse gegevens op deze bon ingevullen, zoals het aantal gepresteerde uren van de technicus, het aantal kilometers verplaatsing, de verplaatsingstijd naar de klant en het verbruik van materialen.
Na interne controle kunnen interventiebons ofwel bon per bon ofwel in batch gefactureerd worden.
App voor tablet/PC
Admin2Win Mobile is ons platform voor de mobiele medewerker dat zowel op een laptop als op een tablet gebruikt kan worden. Het systeem werkt zonder directe verbinding met het internet. De gegevens worden naar de backoffice overgebracht wanneer er wel verbinding is.
Met de toepassing voor Dienst Na Verkoop kan de mobiele medewerker:
- zijn prestaties (uren) en verbruikte materialen invullen op de in de backoffice voorbereide werkbon;
- de digitale werkbon door de klant laten aftekenen;
- deze vervolgens op een eenvoudige manier afmelden zodanig dat deze in de backoffice verder kan verwerkt worden;
- ingevulde documenten (Excel, Word, pdf, …) en genomen foto’s op een eenvoudige manier bij de bon opslaan zodanig dat deze mee doorgestuurd worden naar de backoffice.
De producten of materialen die de technieker via zijn tablet als verbruik registreert, worden van zijn persoonlijke carstock afgeboekt. Vanuit het centrale magazijn worden de verschillende carstocks terug aangevuld.
Servicecontracten
Het beheren van servicecontracten is geen eenvoudige opdracht. Enerzijds moeten de periodieke interventies bijgehouden en ingepland worden. Anderzijds moet er volgens afspraak gefactureerd worden.
Eens het contract in Admin2Win ingegeven, worden bij aanvang van elke maand de nodige documenten voor de uit te voeren interventies aangemaakt. Indien er met pré-facturatie gewerkt wordt, kan er voor de facturatie hetzelfde gebeuren. In het andere geval worden de uitgevoerde interventies volgens afspraak (in regie of forfait) aan de klant gefactureerd.