Een korte vraag of snel support nodig? Bel ons op het nummer +32 (0)56 36 30 20 en we helpen je graag verder!

Terug naar het overzicht

Dienst na verkoop / Service

Software voor dienst na verkoop: herstelling met interventiebon

Dienstnaverkoop

Het administratief proces op een dispatching voor Dienst na Verkoop gebeurt meestal in twee stappen:

  • de planning van een herstelling;
  • het opmaken van een interventiebon voor de technicus die de interventie gaat uitvoeren.

Op basis van deze twee administratieve taken is de ETS software Dienst na Verkoop opgesplitst in twee modules: beheer herstellingen en interventiebon. De software werkt bovendien in combinatie met de agenda. Onze tools helpen je om aangevraagde herstellingen eenvoudig te registreren en efficiënt in te plannen.


Beheer van herstellingen

  • Registreer elke inkomende call in de module 'beheer herstelling' en koppel deze aanvraag aan een klant of aan een installatie.
  • De dispatcher of de technicus maakt vervolgens zijn planning voor de interventies.

In deze module kan je op elk ogenblik een overzicht van de nog openstaande of niet-geplande interventies oproepen. Deze lijst kan verder gesorteerd en gefilterd worden, bijvoorbeeld per regio of op dringendheid.

Group 8 Created with Sketch.

Dankzij de handige integratie met Google Maps kan een lijst calls Dienst na Verkoop in één muisklik overzichtelijk op de kaart uitgezet worden. Zo heb je onmiddellijk zicht op de geografische spreiding.


Interventiebon

Met deze handige tool maak je per oproep een interventiebon aan. Na de interventie kunnen diverse gegevens op deze bon ingevuld worden, zoals

  • het aantal gepresteerde uren van de technicus;
  • het aantal kilometers verplaatsing;
  • de verplaatsingstijd naar de klant;
  • en het verbruik van materialen.

In één klik zet u een oproep voor een depannage om naar een interventiebon of werkbon. Elke interventie kan in de agenda van de technicus geplaatst worden.


App voor tablet/PC

Admin2Win Mobile is ons platform voor de mobiele medewerker dat zowel op een laptop als op een tablet gebruikt kan worden. Het systeem werkt zonder directe verbinding met het internet. De gegevens worden naar de backoffice overgebracht wanneer er wel verbinding is.

Met de toepassing voor Dienst Na Verkoop kan de mobiele medewerker:

  • zijn prestaties (uren) en verbruikte materialen invullen op de in de backoffice voorbereide werkbon;
  • de digitale werkbon door de klant laten aftekenen;
  • deze vervolgens op een eenvoudige manier afmelden zodanig dat deze in de backoffice verder kan verwerkt worden;
  • ingevulde documenten (Excel, Word, pdf, …) en genomen foto’s op een eenvoudige manier bij de bon opslaan zodanig dat deze mee doorgestuurd worden naar de backoffice.
Group 8 Created with Sketch.
  1. Een oproep voor een depannage zet je heel eenvoudig om in een interventiebon.
  2. De interventie kan met één muisklik ingepland worden in de agenda van een technieker.
  3. Op zijn tablet vult de technieker bij de klant de interventiebon verder aan en laat deze digitaal ondertekenen.
  4. Na een snelle controle in de backoffice kan de interventie met een druk op de knop gefactureerd worden.
Group 8 Created with Sketch.

De producten of materialen die de technieker via zijn tablet als verbruik registreert, worden van zijn persoonlijke carstock afgeboekt. Vanuit het centrale magazijn worden de verschillende carstocks terug aangevuld.


Servicecontracten

Het beheren van servicecontracten is geen eenvoudige opdracht. Enerzijds moeten de periodieke interventies bijgehouden en ingepland worden. Anderzijds moet er volgens afspraak gefactureerd worden.

Eens het contract in Admin2Win ingegeven, worden bij aanvang van elke maand de nodige documenten voor de uit te voeren interventies aangemaakt. Indien er met pré-facturatie gewerkt wordt, kan er voor de facturatie hetzelfde gebeuren. In het andere geval worden de uitgevoerde interventies volgens afspraak (in regie of forfait) aan de klant gefactureerd.

Interesse in Admin2Win? Boek een kennismakingsgesprek

ETS Nieuws

Blijf op de hoogte van de meest recente ETS Informatics-nieuwtjes. In deze korte nieuwberichten zetten we ook graag de meest interessante Admin2Win- en Wings-features in de kijker.

Admin2Win: Toevoegen van elektronische bijlage aan documenten nu nog eenvoudiger

Admin2Win: Afspraakbevestiging technieker uitsturen

Admin2Win: Interventiebons snel factureren

Admin2Win: Module servicecontracten uitgebreid

Admin2Win: Regstratie call voor depannage of to do per project?

Alle blogberichten Path Created with Sketch.

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste surfervaring op onze website krijgt. Meer info