Een korte vraag of snel support nodig? Bel ons op het nummer +32 (0)56 36 30 20 en we helpen je graag verder!

Terug naar het overzicht

Diverse Plug-ins

Diverse plug-ins mogelijk op maat van de klant

Diversen

Een plug-in is een geïntegreerde extra functionaliteit die naar behoefte van de klant aan Admin2Win kan toegevoegd worden. De lijst hieronder is niet limitatief. Enkel de belangrijkste plug-ins worden hieronder beschreven.

Menubeveiliging / Rechtenbeheer

Elke gebruiker van Admin2Win logt in met zijn gebruikersnaam en paswoord.

Via menubeveiliging kan de toegang per gebruiker beperkt worden tot de software die hij nodig heeft.

Met het rechtenbeheer gaat dit nog een stapje verder. Zo kan:

  • per gebruiker of groep gebruikers de toegang tot bepaalde tabbladen geregeld worden;
  • per scherm ingesteld worden welke info per gebruiker al dan niet zichtbaar mag zijn;
  • bepaald worden of de gebruiker deze zichtbare info al dan niet kan wijzigen;
  • een bepaalde functie (knop) per individuele gebruiker al dan niet beschikbaar gemaakt worden.

Handel (aankoop / verkoop)

Admin2Win is in oorsprong opgebouwd rond een sterk projectbeheer en nacalculatie. Vele klanten bieden naast hun diensten, echter ook producten aan. De plug-in 'handel' heeft alle functies aan boord die een moderne software voor handel (zowel aankoop als verkoop) nodig heeft. Zo heeft het:

  • verschillende kortingssystemen (staffelkorting, prijsafspraak klant, korting per klanttype, …);
  • een systeem van margebewaking op verkoopdocumenten (offerte, order, …);
  • ...

Heeft u producten die, wanneer ze door een klant besteld worden, meteen moeten bijbesteld worden bij de leverancier? Deze kunnen eenvoudig in één lijst samengebracht worden zodat u in één klik een bestelling kan plaatsen bij verschillende leveranciers.

Voor de producten die wel op voorraad gehouden worden, kan vanuit het voorraadbeheer een bestelvoorstel gegenereerd om de voorraad via een systeem van minimum- en maximumvoorraad aan te vullen.


CRM-software/relatiebeheer

De plug-in relatiebeheer/CRM is een handige uitbreiding op het standaard klantenbeheer van Admin2Win. Dit systeem is uiterst geschikt om zeer efficiënt aan verkoopopvolging te doen en commerciële inspanningen zoals bijvb. mailings te stroomlijnen.

Naast de basisgegevens van klanten, houdt deze CRM software nog een hele reeks extra commerciële data bij.

  • Elk klantencontact kan samen met korte commentaar geregistreerd worden.
  • Per klant kan u to do’s of een toekomstige commerciële actie ingeven.
  • Wanneer u deze informatie filtert, kan je verkoopopvolging, telemarketing of commerciële campagnes sturen.

Beheer van stuknummers (afgewerkt product)

Voor bedrijven die regelmatig terugkerende producten, materialen of recepten produceren biedt het beheer van stuknummers een interessante oplossing. Elk product, stuk of recept dat je maakt of samenstelt, kan in het administratieve software systeem ingebracht worden. Aan elk stuk kan een tekening of ander document gekoppeld worden.

Een automatische en nauwkeurige berekening van de kostprijs wordt berekend uit:

  • de materialen waaruit het product is samengesteld;
  • het aantal uren per bewerking dat nodig is om het stuk te produceren.

De administratieve automatisering van uw werkvoorbereiding bespaart u een hoop werk en is steeds opnieuw bruikbaar. U vindt in het systeem snel terug:

  • wanneer een stuk of serie voor het laatst geproduceerd is;
  • wie er aan gewerkt heeft;
  • de productietijden;
  • de effectieve nacalculatie per stuk;
  • de prijsevolutie (verkoop);
  • orderhistoriek,…

Beheer machines / materiaall

Van elke machine of tool worden er in de module materiaalverbruik een aantal basisgegevens bijgehouden, zoals: nummer, omschrijving, merk, type, serienummer, leverancier, garantie, aankoopprijs, familie, subfamilie, datum controle, tekeninglocaties, foto,…

Elke machine of tool kan aan een persoon, ploeg of project gekoppeld worden en krijgt de status ‘in gebruik’. Op elke moment kan in een overzicht een actuele stand van zaken opgevraagd worden. Zo weet de beheerder op elk moment o.a. wie welke machine in zijn bezit heeft en op welke projecten ze ingezet wordt.

Voor materieel dat hersteld moet worden, kan er een herstelbon opgemaakt worden. Op dit moment krijgt de machine de status ‘in herstelling’. Bij het terug binnenkomen krijgt de machine de status ‘in magazijn’ tot ze terug uitgegeven wordt.

Per machine krijgt men op deze manier ook een mooie historiek van wie ze in gebruik had, op welk project ze werd ingezet en van de herstellingen en onderhoud die erop werden uitgevoerd.


Zoekmotor

De zoekmotor is een systeem om alle documenten in Admin2Win aan de hand van een trefwoord op een snelle en doeltreffende manier te doorzoeken. Vanuit het weergegeven resultaat kan men direct naar het desbetreffende document navigeren.

  • Heb ik dit product met deze referentie reeds aangekocht?
  • Wanneer en aan welke klant heb ik dit artikel met dit bepaald serienummer of lotnummer geleverd?

Dit zijn slechts een paar vragen die via de zoekrobot beantwoord worden.


Link met Google Maps

Image

Op diverse plaatsen in Admin2Win wordt de link met Google Maps gemaakt. Zo kan u

  • op de klantenfiche de reistijd en afstand in km van de eigen locatie naar de klant ophalen;
  • in een klantenfiche of in de agenda meteen de route naar de klant berekenen;
  • een selectie klanten, projecten of calls Dienst na Verkoop in één beweging mooi op kaart uitzetten.

Link met Companyweb

Image

Klanten met een Companyweb abonnement kunnen bepaalde handelsinfo opvragen in Admin2Win. Dit gaat over de gezondheidsscore die jouw klant/prospect krijgt en de kredietlimiet die Companyweb voor deze klant/prospect aangeeft.

In Admin2Win worden deze gegevens ter beschikking gesteld als eerste snelle indicatie. Het meer uitgebreide kredietrapport kan in Wings Boekhouding of een andere boekhoudsoftware opgevraagd worden.


Serienummers / Lotnummers / Certificaten

Deze plug-in is interessant voor klanten die te maken hebben met de problematiek van serienummers en/of certificaten.

Bij het ontvangen van goederen of materialen kan een certificaat of serienummer toegekend en bijgehouden worden. Bij verbruik of verkoop van deze artikels kan telkens het bijhorende certificaat of serienummer gekozen worden uit de lijst van actueel in omloop zijnde certificaten of serienummers.

Deze info kan mee afgedrukt worden op de nodige documenten. In functie van traceerbaarheid kunnen via de zoekfunctie certificaten of serienummers snel opgezocht worden. Deze zoekopdracht resulteert in een lijst met documenten of projecten waar het serienummer of certificaat werd gebruikt.


Beheer voertuigen

Voor klanten die aan voertuigen werken (carrossieriebouw, constructie, herstelling en onderhoud, vrachtwagenopbouw, …) kan in het systeem een 'beheer voertuigen' geactiveerd worden.

Hierin worden specifieke gegevens van voertuigen bijgehouden zoals chassisnummer, 1ste inschrijving, km-stand, … Daarnaast kan ook een documentbeheer per wagen opgebouwd worden, zodanig dat je alle digitale documentatie van de wagen bij de hand hebt.

In het systeem kan voor elke job (interventie of project) het juiste voertuig geselecteerd worden. Ook alle administratieve documenten (bijvb. bestek) kunnen opgemaakt worden voor een bepaalde wagen. Op deze manier wordt per voertuig een zeer bruikbare historiek opgebouwd.


Carstock

Voor elke technieker kan in het systeem een carstock aangemaakt worden. Dit is de voorraad verbruiksmaterialen die hij in zijn wagen ter beschikking krijgt voor depannage. Bij verbruik van materiaal wordt dit uit de carstock van de technieker afgeboekt. Vanuit het centraal magazijn kan de voorraad in de verschillende wagens telkens terug aangevuld worden.

Interesse in Admin2Win? Boek een kennismakingsgesprek

ETS Nieuws

Blijf op de hoogte van de meest recente ETS Informatics-nieuwtjes. In deze korte nieuwberichten zetten we ook graag de meest interessante Admin2Win- en Wings-features in de kijker.

Alle blogberichten Path Created with Sketch.

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste surfervaring op onze website krijgt. Meer info